Allsång på skansen!


tagit av google.

säga vad jag tycker om dagen Allsång på skansen!

Jag börjar med Håkan Hellström. Han hade förkorta byxor, som alltid, även om det kanske är en "rolig" och speciell grej som man känner igen honom på så tycker jag att det ser hemskt ut. Han la också massa energi i den första låten och sjöng så det skulle låta som om man skulle använda mycket energi vilket man hörde att man inte alls behövde, det lät som om man försökte få upptempo i världens lugnaste låt. Håkans svar när Anders frågade något om energi var tvärtemot hur han agerade på scenen. Tyvärr kommer jag inte ihåg svaret ordagrant och vill inte skriva fel så vill du höra det får du gå in på svt eller youtube och kolla.

Bosse Parnevik: Han är verkligen duktig på att imitera och gjorde det bra ikväll, men det absolut bästa var när hans barnbarn var med och sjöng Idas sommarvisa. Så himla sött!

Arja Saijonmaa: Stackarn behövde ju gråta i "Stjärnorna på slottet" innan allsången förstod att hon verkligen ville vara med, och tur var det då att de lät henne vara med. Hon hade ju tydligen ringt och sagt att hon vill vara med i flera år, och iår gav det alltså resultat. Det var lite roligt när hon kom in på scenen i hennes låt, men låt nr 2 tyckte jag var väldigt tråkig och dryg. Lite mer tempo så det inte låter som hon pratar när hon sjunger skulle behövas i den låten!

Christer Sjögren: Pinsamt nog måste jag säga att jag tycker han är bra, I love Europe är bra, fast kanske lite uttjatande. Det verkar dock lite som om han har kommit in i en "gubbålder" eftersom han har halvnakna tjejer på scenen som dansar runt honom som om han vore en kung. Det var min första tankte iallafall, så kanske det inte är.

Miss Li: Henne har jag lite svårt för, jag vet inte riktigt varför men jag irriterar mig på henne. Hon har ju bra röst och så men nej, henne gillar jag inte.

Han uppträdde inte på scenen men jag måste ändå skriva om Kicken från The Poodles: Han är så skön! Fast han såg rätt trött ut idag, antagligen för att han är med mycket nu på massa premiärer och annat som syns i pressen. Pudlarna står ju själva på allsångscenen solliden den 15 juli, även Kingen Karlsson, Rigmor Gustafsson och Christina Gustafsson, Wei Wei och Owe Törnqvist uppträder då!

Byye!

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0