I just wanna...

"

Har hört "I just wanna" nu. Vad ska jag säga, sämre än förväntat passar nog bra.
Jag hade förstått det som att Ola tyckte låten var bra, han har kanske inte sagt eller skrivit det rakt ut men den uppfattningen fick jag. Så tyckte inte jag iafl. Hur svårt kan det vara att komma på en låt som går "Oh i just wanna sing a song called i just wanna sing a song called" (Något sånt) genom nästan hela låten? Vem som helst svarar jag.
Okej, förlåt, (det här är ett tilllägg en stund senare efter jag skrev inlägget), den va ju lite tom, men kraften i låten var bra!
Nu kan det ju, förhoppningsvis, vara så att låten bara gick så just nu för att passa in med alla instrumenten.
Så jag ser fram emot en skiva med låten som den verkligen är :)
Tack Natalie för länken, och sry till alla som försökte få mig att förstå var jag kunde hitta den :)

Det ser ut som om Ola längtar efter att hoppa och studsa fram på scenen som han brukar göra, förstår att han längtar efter det när det är det han brukar göra, för i alla videor jag sett från Växjö konserten står han bara stilla (:
Förutom i en då han typ leker fågel eller något sånt (:
Någon som va där och kan berätta om han hoppade runt någon gång? :)

för alla som inte orkar kolla genom hela videon så börjar Ola och I just wanna ungefär vid minut 2 :)

Ha det bäst!
byye



Kommentarer
Postat av: Emmaaa

Åh...Jag vill lyssna på I just wanna me den stannar precis vid 01.55hela tiden!Så jag kan ldrig lysna på den...:'(

2008-05-12 @ 09:53:57
URL: http://www.lovetheark.logg.se
Postat av: Zara

synd att du inte gilla I just wanna... licka mycket som jag :). men de är svårt att höra på videon hur de egentligen lät i verkligheten.

har visat den för några kompisar och de säger samma sak som du "de e ju bara I just wanna sing a song called"

det var en helt annan skillnad att se de live, de var så kraftfullt att man höll på att trilla av stolen samtidigt som gråtn trängde på bakom ögat.



på frågan om ola hoppa omkring på scenen så är det njaaa... han hoppa runt en del i den tyska visan (som en fågel) men de andra låtarna han sjöng var så kraftfulla och mäktiga, de passa liksom inte med en hoppande ola till en gråtande publik :)

2008-05-12 @ 15:52:04
Postat av: Gittan

Det som är kul med låten är ju:

"I just wanna sing a song called: I just wanna"

är texten, osså går texten liksom in i sig själv, och det speglas i melodin för den går runt på samma sätt. Genialiskt!

Det är ju Olas budskap, han vill sjunga en sång, det är det han vill...

Sen kan ju inte hela låten komma med, då skulle väl Tengis få däng av upphovsrättslagar och sånt.

2008-05-13 @ 00:59:21
Postat av: rosen

jaa, det kanske inte hade ngt budskap, eller ja kanske har bara hört den nyss o de va ju inte hela.

Men ja kan lyssna på låtar utan budskap med, man får skapa ett eget budskap för sig själv, när ja hör en låt kanske ja bara vill dansa, en annan låt kanske väker dåliga minnen elr ja tänker på ngt sorgligt o vill bara gråta, då är det budskapet, bara låten ger någonting, sorg, glädje, förståelse, hopp, tro beundran, undran, ja vad som helst utan en tomhet, att denn inte ger någonting, så är det ju ett budskap. så texter säger inte alltid allt.

Det finns en låt, som ja inte vet ngn ting, band va låten heter o så

men ja kmr ihåg att de skönkge om döden osv, men låten hade ngt glatt i sig ändå, asaså de fick typ mig att se humor i döden er vba man ska säga x)

Men texter kan ju säga ännu mer, då har ju dom som slrivit låten bestämt själva vad dom vill att lyssnarna ska känna elr tänka när de hör den.

Ja tkr att ålten är bra, et verkar som en sån som blir bättre o nbättre

precis som prayer.

2008-05-14 @ 17:19:20
Postat av: stella

..ja tycker att "no end" där i början e så fruktansvärt vackert, man börjar nästan gråta..

2008-05-20 @ 10:00:04
Postat av: Alva

Hejsan, jag tycker personligen att I just wanna...är helt fantastisk, jag var där och var tårögd när den var slut ;)

2008-05-20 @ 21:20:47
URL: http://muinterlude.blogg.se/
Postat av: Alva

Hejhej igen ;) Jag skulle bara säga att jag tror låten är medan att vara just så här, till klassiska instrument!

2008-05-22 @ 16:56:38
URL: http://muinterlude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0